The Kitchen Bitch

Hej kära läsare! Du har nu kommit till min fitness blogg där jag delar mina bästa tips på recept och olika träningsformer. Alla har olika mål med sin träning och just nu fokuserar jag på uttagningen till polishögskolan! The kitchen Bitch är vad jag kallas när jag håller till i Köket!

Emelie Tipsar

Publicerad 2015-04-15 10:22:35 i Allmänt, Recept, Tips,

Halloj!
Tänkte tipsa om ett jordnötssmör som är både är gott och innehåller 99,3% jordnötter oh 0,7% havssalt. Jag brukar ha det till gröt, min äppelsmörgås, till desserter och banana sushi roll (recept kommer). Men som i alla typer av jordnötssmör så kan kalorimängden bli ganska hög. Men nötter innehåller bra fetter så att äta kanske en matsked om dagen är bara bra. 
Detta jordnötssmör från green choice är ekologiskt och kravmärkt som är väldigt lätt att använda och kan stå i kylen utan att stelna. 
 

NÄRINGSVÄRDE:

Energi 625 / 2590   Kolhydrater 13
Protein 29   Fett 52

 
 
 
// Emelie

Kommentarer

Postat av: Liisa Lindstrom

Publicerad 2015-04-15 11:05:50

Jag har också börjat med jordnötssmör, men hittills tycker jag enbart är gott på ljust bröd - vilket jag helst inte äter för mycket av :/

Svar: Har du provat jordnötssmör med surdegsbröd? Det tycker jag mycket om! :D Jag vill heller inte äta för mycket ljust bröd, hellre med fullkorn eller surdeg :)
thekitchenbitch.webblogg.se

Postat av: Liisa Lindstrom

Publicerad 2015-04-15 11:38:44

Jag brukar göra surdegsfrallor ibland, ska testa nästa gång! :)
Här hittade jag en mugg med handtag btw. http://www.lagerhaus.se/produkter/kok-matrum/270#mugg-drinking-jar-p3991

Svar: Ja gör det! :)Åh tack, vad bra :D
thekitchenbitch.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela