The Kitchen Bitch

Hej kära läsare! Du har nu kommit till min fitness blogg där jag delar mina bästa tips på recept och olika träningsformer. Alla har olika mål med sin träning och just nu fokuserar jag på uttagningen till polishögskolan! The kitchen Bitch är vad jag kallas när jag håller till i Köket!

Gröt

Publicerad 2015-04-08 09:15:42 i Allmänt, Recept, Tips,

Hejsan!
 
Idag blev det gröt till frukost! Jag älskar gröt, vare sig det är havregryn, ris, eller mannagrynsgröt. Tycker det är så himla gott!
Förut hatade jag havregrynsgröt, tyckte det smakade illa, var tråkigt osv. Men sen har jag bara experimenterat med olika recept, och la till en massa goda saker som gör det till min favvo frukost....
 
Havregrynsgröt med Hallon och banan. 
 
 
 
 
 
Recept:
* 1 dl Havregryn
* 2 dl vatten
* en nypa salt
*1 banan
* Frysta eller färska hallon
* Havremjölk
* Honung eller sirap
 
Hur man gör:

Häll upp havregryn, vatten och salt i en skål och ställ i mikron på full effekt i 1 minut och 45 sekunder, alternativt koka i kastrull på spisen. När det ä klart, rör om tillsammans med lite honung eller sirap. Skär banan i skivor och ta fram hallonen och lägg på gröten. Häll gärna i lite havremjölk, riktigt gott ihop med havregrynsgröt. 
 
Istället för hallon och banan brukar jag ibland ha kanel och äpplen till gröten, lika gott!
 
 
 
// Emelie
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2015-04-08 10:55:34

Det ser gott ut!

Postat av: ɑ n n i k ɑ

Publicerad 2015-04-08 16:05:42

Mumsigt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela